Korea : Bahasa, Musik & Drama


Dah lama aku tak study bahasa Korea, tak tau ler napa ada rasa cket malas nak study….mungkin dsbbkn otak ni dah tepu kot…Well walaupun byk missed study bahasa korea aku tak pernah missed nak tgk citer or drama Korea..everyday on jer TV, channel Korea jadi pilihan and lagu korea yang didgr…bukan tak nak tgk drama or program tempatan, aku tgk. Tp aku tgk yg best jer…yg boring takkan aku nak tgk…napa ek aku lebih berkenan dgn program-program tv dan music Korea nih??
Kalau dulu just tgk dan dengar jer tanpa faham pe yg dikatakan..lebih kurang buta huruf lah..tapi hari ni, setelah 1 tahun study bahasa Korea..aku dah boleh baca tulisan Korea dan faham apa yg dikatakan walaupun tak sepenuhnya…bangga ler jugak…
so untuk mantapkan lg skill Korean aku, aku try tulis dlm bahasa korea, contohnya kat dalam Facebook or Twitter. Selain tu cari friend from Korea..so blh ler communicate dlm bahasa Korea…dan juga tak lupa dengar lagu Korea…kadang2 ngan orang malaysia pun communicate dlm bahasa Korea. Saja jer nak tunjuk skill. Best tau bila boleh baca tulisan Korea…
Study bahasa Korea kena ada kesabaran…tulisan Korea mudah dipelajari dan difahami .Tak ambil masa yang lama pun. Tapi bila dah masuk bab2 noun, pronoun, subject etc…ada susah cket…tak byk pun..
Anyway…tak rugi kita study bahasa dan budaya negara lain..atlease kita boleh tingkatkan kemahiran bahasa….
cukup setakat ni jer untuk entry kali ini…
안녕하세요..좋은 하루 부내세요…저는 한국어 공부하세요…너무좋하는데…
내가 친구를 한국어 공부하자!!!!!!!!

                      art  Untitled

signature

Comments

Popular Posts