Ikan Sembilang Terjun..

Hari ni rasa rajin nak masak. Pagi tadi jenguk2 kat peti sejuk jumpa ikan sembilang, ada empat ketul jer pun. Saya ni kadang2 masak tak ada resepi, main letak apa2 bahan yg ada. Simple jer, saya tumis bawang dgn lengkuas, daun kari dan cili kisar, lepas tu letak santan, bila dah agak pekat sikit saya letak sikit labu manis, cili hijau & merah dan tomato. Lepas tu letak ikan sembilang. Ikan ni saya perap ngan serbuk kunyit & perencah kurma. Kemudian Saya letak kacang buncis. Apa2 sayur boleh letak, asalkan suka. Masak lagi sampai agak kering. Yang bestnya saya masak guna Holistic Health cookware. Boleh tahan jugak masak kat periuk ni. Masakan ada kombinasi rasa manis, masam dan pedas.

DSCN2327[1]

DSCN2316[1]

DSCN2319[1]

DSCN2331[1]

 

DSCN2346[1]

DSCN2347[1]

P/S : Saya just letak kicap masin jer…nak tau mcm mana rasanya cubalah ….

Comments

Shafiq Zainal said…
lapar pulak di buatnya....

Popular Posts